Szerethet valaki annyira egy másik embert, hogy felismerje, visszahúzza őt a karrierjében, a művészetében, ezért jobb, ha különválnak? Vagy ilyen csak a filmekben és regényekben történik?
Illés TaMara - A zongora
Az évszázados titkokat rejtő falépcső
halkan felnyög a talpa alatt, ahogy elindul lefelé a hallba. A puha vörös
szőnyeg mohón elnyeli léptei kopogását, így csak a halk súrlódást hallja, ahogy
a kezét végighúzza a rövid csigavonalba hajolt korláton. Alatta a hallban hívogatóan
kényelmes kanapék és fotelek várják a pihenni és beszélgetni vágyókat, de most
senki sem ül bennük, így a tekintete tovább vándorol a csillogó üvegajtóra, ami
mögött elegáns ruhába bújt emberek vacsoráznak.
Nincs kedve egyedül
bevonulni az étterembe, ahol bizonyára minden asztalnál több vendég ül. Nagyot
sóhajtva megfordul, és tesz egy lépést felfelé, amikor a hall másik végéből hangos
beszéd és nevetés üti meg a fülét. A hang forrását keresve kíváncsian lejjebb
lép három lépcsőfokot, de nincs lent senki. Újabb két lépcsőfok után egy férfit
lát belépni a bárba, aki karját otthonos magabiztossággal nyugtatja egy nő
derekán, és tessékeli be a széles üvegajtón. Ahogy eltűnnek a szeme elől, a
tekintete a terem közepére siklik, ahol egy fekete zongora áll kecses lábain. Csillogó,
fekete felszínéről, mintha tükör lenne, úgy verődik vissza a hatalmas csillár fénye,
a billentyűi szabályos fogsorként mosolyognak rá, csalogatón.
Megbabonázva mered a zongorára, megremeg
tőle a keze, és vele együtt a szíve is. Meddig áltatja még magát, hogy már eltemette
a múltat?
Nagyot sóhajtva nyugalmat erőltet magára. Most szépen lemész,
átsétálsz a hallon, be az étterembe és megvacsorázol, biztatja magát. Behunyja a szemét és egy pillanatig élvezi a visszatérő nyugalmat,
amikor halk zongoraszó kúszik fel hozzá. A szája mosolyra húzódik, és átadja magát a dallam játékának. A zene lágysága igézően hat rá, és
mire észrevenné, hogy mi történik, már elveszett.
Lelki szemei előtt hosszú, karcsú ujjak
jelennek meg, ahogy siklanak a fekete-fehér billentyűkön, lágyan, értőn
birtokolva őket, sosem tévesztve ütemet. Megbabonázva figyeli a kezeket, majd a meggörnyedő vállakba torkolló karokat. A zongorista lehunyt szemmel adja át magát a zenének, hagyja, hogy a dallam vezesse az
ujjait, hullámos, játékosan göndörödő barna tincsei meglebbennek, ahogy követik
a kezek mozgását.
Jól ismert fájdalom kúszik fel a gyomrától
a szívéig. Milyen rég volt, mégis mintha friss lenne a fájdalom. Pont két éve, hogy a férfi a
zongoránál ült, és őt mint mindig, magával akarta ragadni a látványa, hogy
lehúzza a szerelem mocsarába, de ő megkeményítette a szívét, és nem engedte,
hogy a befolyása alá kerüljön. Újra emlékeztette magát, hogy ő többet akar.
Többet, mint amit azok a karcsú ujjak, a telt ajkak és a barna szemek nyújtani
tudnak. Többet a megannyi szépséges dallamnál, és többet, mint az a gyönyörű bariton,
ami teljessé teszi a zongora játékát. A férfit akarta, senkivel és semmivel nem
osztozva. Azt akarta, hogy csakis az övé, és mindig mellette legyen. De tudta,
hogy nem lehet, hogy mindez csak ábránd, mert a férfi életében a zene az első,
és ennek így is kell maradnia. Nem hibáztatta érte, hisz megmondta már az
elején, ő pedig nevetve azt felelte, amit mindig is hitt: "A dolgok változnak". De most az egyszer tévedett, és be kellett látnia, hogy ő sosem lehet fontosabb a férfi számára, mint
amilyen fontos a világ számára a férfi és a zenéje.
- Nem tudok itthon ülni és arra várni, hogy majd felhívsz két koncert
között, és hetek teljenek el, míg újra látlak – vallotta be.
- De emiatt nem fogsz elhagyni. Túlságosan szeretlek, és ezt te is
tudod – súgta a férfi mély baritonján, és erősen magához szorította, ő pedig
hagyta. – De majd lelassítok, jó? Többet leszek veled, nem adok annyi
koncertet. Csak mi leszünk, ketten. Nem érdekel az új lemez meg a díjak – tette
hozzá elfelhősödő tekintettel, és a hangjába lemondás csendült, amit egy mosollyal próbált ellensúlyozni. És ő akkor értette meg,
hogy ez mit jelentene.
Soha nem fogja elfelejteni a férfi tekintetét, ahogy
a zongora mellől felnézett és észrevette a bőröndöt a kezében.
- A
többiért majd eljövök, amikor épp olyanoknak zenélsz, akiket valójában szeretsz –
mondta. - Kitalálok egyedül is!
Gyűlölte a saját hangját, mert hideg volt és eltökélt, pont mint egy órával korábban, amikor kiprovokálta a veszekedést. Sarkon fordult és könnyektől homályos szemmel elindult kifelé, nem törődve a
férfi döbbent hangjával, ahogy a nevét kiáltja.
Becsapta maga mögött az ajtót, és remegő lábakkal szinte futva indult a taxi
felé, nehogy a férfi utolérje, miközben egész súlyával a bőröndre támaszkodott, remélve, hogy az majd segít
megtartani.
- Velem
nem lehetsz az, akivé válnod kell – suttogta, amikor beült a taxiba. Egy utolsó pillantást vetett a házra, aminek nyitott ablaka mögül dallam nélküli sikoly szállt felé, ahogy a karcsú ujjak lecsaptak a zongora billentyűire.
Forró könnycsepp szalad
végig az arcán és rántja vissza a jelenbe. Ahogy kinyitja a szemét, tekintete
vakon keresi a zongorát, lent a hallban. De a szék üresen áll mellette, a csillogó
hangszeren pedig csak a kristálycsillár fénye játszik.
- Vége – suttogja egy mély sóhajjal, és két év óta
először végre így is érzi.
Bármennyire is szeretnék, de sajnos, nem tudok hinni a női főszereplőnek: szerintem, nincs még vége.
VálaszTörlésAz igaz szerelemnek csak a kezdete ismerhető pontosan (az első találkozás, az első megpillantás); a végső időpontja az nem ismerhető meg, mert a szerelem vége nem a jelenben, hanem mindig a jövőben van... vagy még azon is túl.
(Gondolom én.)
Kérdés, mire értette, hogy vége ;) A szerelemnek? A fájó vágyódásnak? Az önvádnak? A bujdosásnak? A férfitól való távolmaradásnak? Bármelyik lehet, ki hogyan értelmezi. Bár a nő azt mondja, vége, és a történetnek is vége, mégis nyitva maradt :)
TörlésA nyitva maradó történetek gyakran folytatásért kiáltanak. :)
VálaszTörlésKár, hogy a nő nem volt őszinte. Támadott, mártírkodott, lelkiismeret-furdalást ébresztett
VálaszTörlésahelyett, hogy felvállalta volna a férfi előtt, hogy önző és nincs türelme, kitartása biztos pontnak lenni a háttérben. Igen, az a legjobb, hogy elment, a férfi majd kijátssza magából a fájdalmas veszteséget, vagy vigasztalódik mással. Így születtek régen is a remekművek. A nő pedig: ha ezen túltette magát, akkor nem is volt igazi a szerelme. Túl lehet rajta máshogy is: emelt fővel, alázattal, őszinte lemondással, nagylelkűséggel, csak ezt a lehetőséget nem adta meg magának a hazugsággal. Nem kellenek a játszmák.... de ahhoz meg erős jellem kell, hogy önmagát tudja adni valaki.